Slide background

Μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Επιχειρήσεων

Master in Business Administration (M.B.A.)

Slide background

Μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Επιχειρήσεων

Master in Business Administration (M.B.A.)

 

ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ

(1) ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ Μεταπτυχιακό
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ MBA02011 ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 2ο
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ
Διαλέξεις 3  
Σύνολο 3 6
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Ειδίκευσης
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ  
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ Ελληνικά
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS Όχι
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)  

(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:

  •  Αναγνωρίζει Τη σημασία του ανθρώπινου παράγοντα στην αποτελεσματική λειτουργία των δημοσίων επιχειρήσεων και οοργανισμών.
  •  Αναλύει την εργασία σε διαφορετικές θέσεις και σύμφωνα με τις απαιτήσεις του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος του οργανισμού.
  •  Αναπτύσει περιγραφές θέσεων εργασίας ανάλογα με τις απαιτήσεις του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος του οργανισμού.
  •  Αξιολογεί την εργασία εργαζόμενων σε δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς.
  •  Επιλύει προβλήματα που εμφανίζονται στη λειτουργία των δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών.
  •  Επιλέγει την κατάλληλη οργανωτική δομή ανάλογα με τις απαιτήσεις του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος του οργανισμού.
  •  Εφαρμόζει τις κατάλληλες μεθόδους διοίκησης της εργασίας ανάλογα με τις απαιτήσεις του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος του οργανισμού..
  •  Λέει με τον κατάλληλο τρόπο αυτά που πρέπει να εφαρμοστούν στην πράξη λαμβάνοντας υπόψη το εργασιακό και επαγγελματικό προφίλ των εργαζόμενων.
  •  Συνθέτει τους στόχους του οργανισμού με τις απαιτήσεις του εξωτερικού περιβάλλοντος ώστε να μεγιστοποιείται η πιθανότητα επίτευξης των στόχων ή να ελαχιστοποιείται ο κίνδυνος αποτυχίας.
  •  Χρησιμοποιεί στην πράξη όλο το θεωρητικό πλαίσιο της διοίκησης.
Γενικές Ικανότητες
 
  •  Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
  •  Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
  •  Λήψη αποφάσεων
  •  Αυτόνομη εργασία
  •  Ομαδική εργασία
  •  Σεβασμός στη διαφορετικότητα και την πολυπολιτισμικότητα
  •  Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον
  •  Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου
  •  Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής
  •  Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
  •  Γραπτή επικοινωνία
  •  Προφορική επικοινωνία
  •  Ηγεσία
  •  Πρωτοβουλία
  •  Εναλλακτική/Καινοτόμος σκέψη
  •  Διαχείριση Χρόνου
  •  Αυτοπεποίθηση
  •  Επίλυση προβλημάτων
  •  Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον
 

(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Εισαγωγή: ιστορική εξέλιξη της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού (ΔΑΔ). Ανάλυση θέσης εργασίας (συνδυασμός απαιτήσεων του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος του οργανισμού). Περίγραμμα θέσης εργασίας - συνδυασμός της ανάλυσης εργασίας με τα προσόντα του ανθρώπινου παράγοντα (job description). Μέθοδοι αξιολόγησης της θέσης εργασίας και της εκτέλεσης των καθηκόντων που απορρέουν από αυτή από τον εργαζόμενο. Δυναμική εξέλιξη των θέσεων εργασίας. Τηλεργασία. Ασφάλεια της εργασίας. Σχεδιασμός οργανωτικής δομής. Εκπαίδευση και ανάπτυξη του ανθρωπίνου δυναμικού. Συζήτηση μελετών περίπτωσης (case studies). Εκπόνηση ατομικής εργασίας.

(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Στη Διδασκαλία: -    Διαφάνειες
Στην Επικοινωνία με τους φοιτητές: -    eClass
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Διαλέξεις 39 ώρες
Εκπόνηση Ομαδικής Εργασίας 41 ώρες
Εκπόνηση Ατομικής Εργασίας 50 ώρες
Μελέτη και ανάλυση Βιβλιογραφίας 20 ώρες
Σύνολο 150 ώρες

Διδακτέα Ύλη ανά Εβδομάδα (13 εβδομάδες) :

1. Εισαγωγή στο πλαίσιο της διοίκησης του ανθρωπίνου δυναμικού.
2. Ανάλυση της εργασίας.
3. Περίγραμμα εργασίας Ι (Job description I)
4. Περίγραμμα εργασίας (Job description IΙ)
5. Αξιολόγηση της εργασίας Ι
6. Αξιολόγηση της εργασίας ΙΙ
7. Εκπαίδευση και Ανάπτυξη του ανθρωπίνου δυναμικού
8. Ασφάλεια της εργασίας
9. Σχεδιασμός οργανωτικής δομής Ι
10. Επανασχεδιασμός επιχειρησιακών διεργασιών Ι
11. Επανασχεδιασμός επιχειρησιακών διεργασιών ΙΙ
11. Δυναμική ομάδων εργασίας
12. Επιχειρηματική ευφυία και αξιολόγηση εργασίας ανθρωπίνού παράγοντα.
13. Μελλοντικές τάσεις στη διοίκηση ανθρωπίνου δυναμικού

(5) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση
Γραπτή Τελική Εξέταση 70% (Ερωτήσεις σύντομης απάντησης)
Ατομική Εργασία 30% (Διόρθωση Παραδομένης Εργασίας)

Σχόλια για την Αξιολόγηση των Φοιτητών :

Αξιολογείται η ικανότητα σύνθεσης της γνώσης ανάλογα με τα δεδομένα σε κάθε περίπτωση. Ενθαρρύνεται ο διάλογος κατά τη διάρκεια των διαλέξεων μέσω της εντατικής χρήσης μελετών περίπτωσης.

(6) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

1. Βαξεβανίδου Μ. & Ρεκλείτης Π. (2019). Διοίκηση ανθρώπινων πόρων: Θεωρητικές και πρακτικές προσεγγίσεις. Αθήνα: Προπομπός
2. Μουστάκης Β. (2012). Διοικητική Τεχνολογία. Θεσσαλονίκη: Δίσιγμα
3. Κονταράτος Α. (1992). Η Τέχνη της Διοίκησης Επιχειρήσεων: Συνοπτικός Οδηγός. Αθήνα: Εκδόσεις ΕΛΚΕΠΑ (Εξαντλημένο).
4. Κονταράτος Α. (2007). Η Τέχνη της διοίκησης του ανθρώπινου δυναμικού. Αθήνα: Γκοβόστης
5. Beardwell, J. & Thompson, A. (2017). Human Resource Management, 8th Ed., Pearson
6. Journal: Human Resource Management (Wiley)
7. Journal: Academy of Management Annals
8. Journal: Organization Science