(1) ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ | Μηχανικών Παραγωγής και Διοίκησης | ||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | Μεταπτυχιακό | ||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | MBA02014 | ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ | 2ο |
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ | ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ | |
Διαλέξεις | 3 | ||
Σύνολο | 3 | 6 | |
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ | Ειδίκευσης | ||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ | |||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ | Ελληνικά | ||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS | Όχι | ||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) | https://www.eclass.tuc.gr/courses/MPD318/ |
(2) ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
|
Γενικές Ικανότητες |
|
(3) ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Βασικές έννοιες και αρχές Διοίκησης Ποιότητας (ορισμοί και έννοιες, δημόσιες υπηρεσίες), Διοίκηση Ολικής Ποιότητας (αρχές και αξιώματα, κόστος ποιότητας), Ικανοποίηση εσωτερικών και εξωτερικών πελατών (βασικές έννοιες και ορισμοί, μέτρηση ικανοποίησης και μοντέλα συμπεριφοράς), Επιχειρηματική αριστεία (βραβεία ποιότητας, Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης), Συστήματα Διαχείρισης Ποιότητας (Πρότυπα Διασφάλισης Ποιότητας, εσωτερικός έλεγχος), Εφαρμογές στη Δημόσια Διοίκηση |
(4) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Εξ αποστάσεως εκπαίδευση |
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | ||||
Στη Διδασκαλία: | - eclass - powerpoint - videos | |||
Στην Επικοινωνία με τους φοιτητές: | - eclass |
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | ||||
Διαλέξεις | 39 ώρες | |||
Εκπόνηση Ατομικής Εργασίας | 40 ώρες | |||
Εκπόνηση έρευνας/μελέτης | 20 ώρες | |||
Αυτοτελής μελέτη | 31 ώρες | |||
Μελέτη και ανάλυση Βιβλιογραφίας | 20 ώρες | |||
Σύνολο | 150 ώρες |
Διδακτέα Ύλη ανά Εβδομάδα (13 εβδομάδες) :
(1) Βασικές έννοιες και αρχές ποιότητας, (2) Αρχές και αξιώματα Διοίκησης Ολικής Ποιότητας, (3) Εργαλεία ποιότητας, (4) Κόστος ποιότητας, (5) Επιχειρηματική αριστεία και βραβεία ποιότητας, (6) Συστήματα Διαχείρισης Ποιότητας, (7) Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης, (8) Διοίκηση μέσω στόχων, (9) Ικανοποίηση εσωτερικών και εξωτερικών πελατών – πολιτών, (10) Σχεδιασμός και υλοποίηση ερευνών ικανοποίησης (11) Ποιότητα υπηρεσιών και μοντέλο Servqual, (12) Πίνακας Ισορροπημένης Στοχοθεσίας (Balanced Scorecard), (13) Εφαρμογές στη Δημόσια Διοίκηση
(5) ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Αθροιστική/Συμπερασματική (για βαθμό φοιτητή) Αξιολόγηση | ||||
Ατομική Εργασία | 100% | (Δημόσια Παρουσίαση) | ||
(Προφορική Εξέταση) | ||||
(Διόρθωση Παραδομένης Εργασίας) |
(6) ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Βασικά συγγράμματα Γρηγορούδης, Β. και Γ. Σίσκος (2000). Ποιότητα υπηρεσιών και μέτρηση ικανοποίησης του πελάτη, Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών, Αθήνα. Δερβιτσιώτης, Κ. (2005). Διοίκηση ολικής ποιότητας, Εκδόσεις Νομική Βιβλιοθήκη, Αθήνα. Τσιότρας Γ. (2016). Διοίκηση Ολικής Ποιότητας, Broken Hill Publishers, Athens. Grigoroudis, E. and Y. Siskos (2010). Customer satisfaction evaluation: Methods for measuring and implementing service quality, Springer, New York. Lindsay, W. M., and J.R. Evans (2010). The management and control of quality. South-Western Cengage Learning, Mason, OH. Πρόσθετη βιβλιογραφία Juran, J. and A.B. Godfrey (1999). Juran’s Quality handbook, Republished McGraw-Hill, New York. ISO 9001:2015 Quality Management Systems - Requirements, International Organization for Standardization, Geneva, Switzerland. Dreveton, B. (2013). The advantages of the balanced scorecard in the public sector: Beyond performance measurement, Public Money & Management, 33(2), 131-136. Northcott, D. and T.M.A. Taulapapa (2012). Using the balanced scorecard to manage performance in public sector organizations, International Journal of Public Sector Management, 25(3), 166-191. Ηλεκτρονικές πηγές European Foundation for Quality Management – EFQM, www.efqm.org Ελληνική Εταιρεία Διοίκησης Επιχειρήσεων – ΕΕΔΕ, www.eede.gr Ελληνικό Ινστιτούτο Εσωτερικών Ελεγκτών, www.hiia.gr Υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης, www.minadmin.gov.gr |